https://www.geenstijl.nl/4202141/de_snijtafel_fileert_dwdd_comp/

Wij maken ons hier op het betrokken GeenStijl wel eens boos over de reclamezendtijd die #DWDD beschikbaar stelt aan hun televisievriendjes. *Kuch* Blendle! *kuch*. Maar het archetypische voorbeeld van het inzetten van DWDD-zendtijd om op kosten van publiek geld reclame te maken voor commerciële producenten is natuurlijk Yvon Jaspers die als een Tell Sell-meisje een oudhollands kneuterig serviesgoed verkoopt. En onze vrienden van De Snijtafel fileren dat gebeuren volledig. Zoals De Snijtafel al eerder de boekverkoop van Carice van Nieuwkerk en Halina compleet debunkten. En wat blijkt na analyse van de uitzending met Yvon Jasper? ALLES in DWDD is reclame. Maar dan ook echt ALLES. Wat De Snijtafel op uitermate scherpe wijze aantoont, is dat DWDD een VARA-variant van Amazing Discoveries is. Niks meer, niks minder. De Snijtafel, wat een geweldig online videoconcept. Kijk De Snijtafel. Het is het beste intellectuele product wat we momenteel hebben in Nederland. De Snijtafel, wie is er niet groot mee geworden? En verbaas u intussen over hoe ontzettend commercieel DWDD is, bij de verschillige VARA van publiek geld. En dat is illegaal. DWDD is zwaar strafbaar. Justitie, doe er wat aan.